Så fortsætter vi med STYRKEPRØVEN 1983…. Tak til Ole Lambrecht.
Trygve i Buick´en tøffer stadig.
Her første bil ned fra "højkørsel" – en vej der har op til 22 % stigning nogle steder.
Svenskerne over uden problemer.
Som det ses på billederne er vejen meget dårlig. Det var hvad nordmændene kalder en styrkeprøve.
På denne vanskelige etape var der arrangeret bjergningsbiler. Vejføret var faktisk dårligere end det ser ud på billederne. Edgar og Ford´en klarede også denne tur.
Nr. 36 .. Bjerring Motorslede årg. 1925. Norsk fremstillet og ejet af Norsk Teknisk Museum. De var 2 personers (efter hianden med døren bagerst). Vandkølet 4 cyl. hækmotor. En meget small bil fordi den skulle køre i slædesporene.
En af posterne.
En simpel og hurtig prøve.
Frokost.
En hestevogn med motor og fladremstræk.
Overnatning på kursuscenter.
Vi nærmer os Lillehammer.
En ombygget Unic, som veteranerne i Lillehammer skænkede til det nye museum.
Den norske klubformand for NVK, Karl Henrik Strømer, styrer her vognen.
Efter rundtur i byen opstilling foran det nye museum.
Inde i museet en Citröen B 12 fra 1928.
Bjerring fra 1922 med trækarosseri.
Forrest en el drevet motorcykel fra 1942-43. Bagerst en norsk Troll fra 1956.
Mustad årg. 1935.
Nærmest BMW 319 fra 1936. Gul Horch fra 1938.
Hanomag årg. 1924.
Rød bil bagerst en sjælden NSU årg. 1911.
Unic årg. 1908. Norges første rutebil. Kørte mellem Molde og Batnfjordsørg.
Første motorcykel er en Cleveland årg. ?? Næste motorcykel ukendt. Hermed slut. Håber at I har hygget jer.