Fra vores arkiv viser vi her nogle fotografier fra deltagernes oplevelse af turen her fra Bornholm.
Tak til Ole Lambrecht.
Tak til formanden for at have indscannet fotografierne til en CD´er fra lysbilleder, så vi kunne vise dem her på siden.
Man får ligefrem lyst til at deltage (hvis man da ellers havde et køretøj, der klarede kravene for deltagelse) når man har set alle disse fotografier.
Første dags kuvert. Meget specielt og et fund for en frimærkesamler.
Sejlturen fra Bornholm til Ystad er godt overstået og deltagerne fra Bornholm er godt på vej. Her et par fotos fra første hvil fra Ystad lige nord for Hallandsåsen omkring frokost tid. Gråvejr.
Næste stop ved en Shelltank og isbod midt på eftermiddagen. Der gøres klar til at køre videre. Stadig gråvejr, men godt vejr at køre i.
Overnatning i hytter på campingplads ca. 100 km nord for Gøteborg. Begyndt at regne. Om morgenen ved afgangen herfra skete det i solskin.
Marked lige før "Svinesund" grænseovergang.
Overnatning ved camping i Oslo´s udkant i Trygve og Anne´s have.
Ole Hermansen har kørt Delahayen ned fra traileren og får pudset den af.
Rød Buick fra 1906 tilhørende Oslo´s Tekniske Museum repareres før rallyet. En for os meget køn og sjælden vogn. Trygve skulle køre den fra Oslo til Lillehammer ca. 200 km. Edgar er i gang med at reparere torpedopladen med nye beslag. De gamle huller skulle proppes og der skulle bores nogle nye.
Trygve i gang med at stafere den ene bagdør.
På en aftentur til et fjernlager i kælderen under et højhus sås bl.a. dette køretøj.
Trygve´s Delahaye.
Der er forskellige ejere til disse køretøjer.
Alvis.
Ford A, ukendt og en restaureret Bentley.
Rally dag: Problem før start. Kontaktpladerne i fordeleren faldt ud midt på Drammensvejen, men vi fandt dem igen, og de blev monteret. Vi kørte videre.
Startstedet "Studenterlunden" i Oslo. Køretøjerne skulle baglæns op over en høj fortovskant (uha), men det lykkedes. Flot familie – den eneste i den stil. Ældste køretøj en Viktoria Benz fra 1894. Den kunne køre max ca. 20 km/t.
Ford T. Det regnede meget ude på turen.
Nedunder en Franklin.
Nedunder en Fiat.
Rolls Royce.
Frokost sted. Nr. 23 4n Ford T fra 1919.
Nr. 29… en Hupmobile fra 1924.
Nr. 24 en Franklin årg. 1919. Den er luftkølet.
Nr. 31 .. en Fiat 501 fra 1924.
Nr. 33 .. Ole og Birgit Hermansen´s Delahaye fra 1922. Bornholmsk deltager.
Nr. 34 .. Edgar Jørgensen´s Ford T fra 1925. Den anden bornholmske deltager.
Nr. 18 .. en Ford T fra 1915.
Nr. 17 .. en Opel Doktorvogn.
Nr. 8 .. en flot Renault 1908. Først ses motorrummet.
Nr. 11 .. en Ford T årg. 1911 med 2 speed bagtøj.
Nr. 10 .. en Overland fra 1911. Tidligere brandchefs bil – beskrevet under "Messingtrippen".
Nr. 2 .. en Oldsmobil årg. 1903.
Nr. 25 .. Ford T årg. 1919.
Nr. 20 .. en Ford T årg. 1917 med speciel forfjeder.
Nr. 21 .. en Chalmer årg. 1918.
Nr. 15 .. en Hupmobil årg. 1914.
Nr. 16 .. en REX Simplex årg. 1914.
Nr. 31 .. en Studebaker årg. 1925.
Nr. 3 .. en Dion Bouton årg. 1904.
Nr. 22 .. en Ohio Electric åg. 1918.
Nr. 28 .. en Ford T årg. 1923.
Nr. 9 .. en Lancaster (kun en dør).
Nr. 17 igen .. Opel doktorvogn.
Nr. 11 igen .. Ford T med 2 speed – gik fint.
Nr. 32 .. en STAR Rugby årg. 1924.
Nr. 19 .. Rolls Royce Silver Ghost årg. 1916 – museumsbil fra Oslo.
Instrumentbrættet på Rolls Roycen.
Nr. 24 .. Franklin.
Hvad er dette? Spørgsmål på en af posterne. Svar: En karburator vistnok til en Oldsmobil årg. 1905.
Det samme spørgsmål til Birgit og Ole i Delahayén, og derefter til Edgar Jørgensen og Kaj Erik Boesen.
Kørsel på grusveje i flot natur.
Edgar har altid trang til at tale med den lokale befolkning, uanset hvor han kører.
Slut på dagens etape og så blev der vasket grus af bilerne.
Næste dag startede med at tanke benzin. Buick´en brugte meget benzin, men kørte efterhånden problemfrit.
Rover årg. 1904 – Hans Sørensen, Frederiksværk.
Næste dag samling før start – desværre med regn. Trods regnen mødte der alligevel pænt frem med publikummer. Startceremonien er i gang og her ses Hans Sørensen.